سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

راهنمای خرید نمایشگر لپ تاپ

    نظر

نمایشگر لپ تاپ شاید در نگاه اول پشت پرده ضخیم اهمیت پردازنده و رم و گرافیک لپ تاپ گم بشه اما بعد از خرید لپ تاپ ، کاربر تازه متوجه میشه که ای داد بیداد ! اون چیزی که حداقل به اندازه پردازنده باید بهش اهمیت می داد نمایشگر لپ تاپ بوده و هست .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از علم فردا، صفحه نمایش لپ تاپ خروجی تمام پردازش های گرافیک و CPU رو به چشمان مبارک تون ارسال میکنه پس باید خیلی به این مسئله دقت کرد که چه نوع نمایشگر لپ تاپی براتون مناسبه . مسئله خیلی هم حاد نیست چون تولید کنندگان لپ تاپ حواسشون به خیلی مسائل هست و تقریبا نسبت به بودجه ای که شما قراره خرج کنید صفحه نمایش معقولی رو قرار می دن . اما خب به هر حال یک سری مسائل هست که بهتره بدونید .


شارژی عجیب

    نظر

همانطور که در تصویر می بینید ، شما می تواند یک کالن کوچک بنزین برای گوشی خود خریداری بکنید. این شارژر همراه کوچکترین شارژر همراه می باشد و می تواند تا نیم ساعت دیگر گوشی شما را زنده نگه دارد و از خاموش شدن ان جلوگیری بکند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از پی سی دی، این شارژر همراه تنها 41 دلار قیمت دارد و با بیشتر گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارد و می تواند با درگاه mini USB گوشی شما را شارژ بکند. هم اکنون می توان این شارژر همراه را سفارش داد. نظر شما در مورد این محصول کوچک چیست؟


خطر اشعه کنترل

    نظر

مدیرعامل مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران گفت:‌ تصور قالب این است که به دلیل بزرگ بودن آنتن موبایل اشعه آن از سایر امواج خطرناک‌تر است در حالی که اشعه یک دستگاه کنترل تلویزیون 100 برابر بیشتر از یک دستگاه موبایل است.

 به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از فارس،  صابر فیضی امروز در مراسم اعطای جوایز قرعه‌کشی تالیا در جمع خبرنگاران در خصوص تشعشعات موبایل و تأثیر آن بر سلامتی مردم پیشنهاد کرد که در یک برنامه تلویزیونی موضوع پارازیت‌ها به بحث گذاشته شود.


Glaxay S5

    نظر

بالاخره سر و کله Glaxay S5 هم پیدا شد! شرکت سامسونگ بعد از مدت ها شایعه پردازی بالاخره با ترفندی عجیب یک سری اطلاعات جدید در مورد جدیدترین محصول هوشمند خود ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات، شرکت O2 بزرگترین اپراتور آلمان، در وب سایت خود طراحی کرده و بدون اینکه نامی از Samsung Galaxy S5 بیاورد گوشی را غرق شده نشان داده و در آن اعلام می کند که این گوشی ضد آب است. ولی اثرات Galaxy S5 در همه جا دیده می شود!

عنوانی که برای آن انتخاب کرده، “Anticipation high 5” فقط و فقط ذهن را به S5 می کشاند. علاوه بر آن اگر عکس گوشی غرق شده را ذخیره کنید می بینید که نام آن S5 است و همچنین در آدرس همین صفحه S5 دیده می شود. گن وی کر

اپراتورها معمولا این صفحات را برای گوشی های هوشمندی طراحی می کنند که به زودی تحت پوشش مخابراتی آنها قرار خواهد گرفت. گن لاغری اسلیم لیفت زنانه در دایره قرمز رنگ موجود در همین صفحه اعلام شده که به این گوشی اواخر فوریه معرفی می شود که کاملا با زمان پیشنهادی سامسونگ برای رونمایی این گوشی مطابقت دارد.

نکته قابل توجه دیگر که هیچ شکی باقی نمی گذارد شایعاتی است که قبلا در مورد ضد آب بودن لااقل یک نسخه از S5 به گوش می رسید.


ناتیلوس-ایکس: خودروای برای مأموریت های فضایی

    نظر

از زمانی که برنامه ی آپولو در دهه ی 60 میلادی به پایان رسید، ممکن است ناسا مجدداً از سیستم ها و فناوری های پیشرفته استفاده نماید.  در سال 2011، تیم ارزیابی کاربردهای فناوری ناسا توانست خودروی مفهومی جدیدی برای اکتشافات فضایی با نام «ناتیلوس-ایکس» طراحی نماید که شباهت های بسیارزیادی به «پیلگریم آبزرور» (دستگاه قابل استفاده مجددی که از انرژی اتمی برای رفتن به اعماق فضا استفاده می کرد


طرح عجیب محققان برای کاهش تصادفات رانندگی: ایجاد اختلال در

    نظر
مسئله تصادفاتی که توسط رانندگانی رخ می دهد که درحال استفاده از تلفن همراه خود هستند به قدری جدی است که دو محقق از دانشگاه ویرجینیای غربی یک طرح رادیکال برای کاهش تلفات پیشنهاد داده اند.
 

دو محقق از دانشگاه ویرجینیا غربی یک طرح رادیکال برای کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات پیشنهاد کرده اند

 

آنها در این طرح به مجهز کردن اتومبیلها با دستگاهی اشاره کرده اند که کارکرد تلفنهای همراه را حین حرکت مختل می کند.
 
جفری کوبن و ماتئو زو در مقاله ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده اظهار داشتند: به عبارت ساده دستگاه های قابل حمل موبایلی باید در اتومبیلی که در حال حرکت است غیرقابل استفاده شود.
 
سازندگان اتومبیل و دستگاه های تلفن همراه باید از قابلیتهای مهندسی برخوردار باشند تا بتوانند اتومبیلها را به چنین فناوری مجهز کنند و انجام چنین کاری در شرایط حاضر یک ضرورت محسوب می شود.
 
این دو محقق یادآور شدند: تصویب قانون در این رابطه هیچ مشکلی را حل نمی کند چرا که براساس آمارگیریهای انجام شده 40 درصد از رانندگان هنگام رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می کنند و 13 درصد از رانندگان هنگام رانندگی پیامک نوشته و ارسال می کنند، این درحالی است که این اقدامات در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان ممنوع است.
 
 
 
کارشناسان در مرکز تحلیل خطرات هاروارد در بوستن محاسبه کرده اند که رانندگی هنگام استفاده از تلفن همراه موجب 333 هزار جراحت و 2600 مورد مرگ در هر سال می شود.
 
کوبن و زو اظهار داشتند که تنها راه حل این است که این فناوری را هنگام رانندگی غیرقابل دسترس کنیم.
 
این محققان در مقاله خود تأکید کرده اند که درحالی که همه افراد در طول روز به طور مستمر چه برای کار چه برای سرگرمی از تلفنهای همراه خود استفاده می کنند، وسوسه برای استفاده از این فناوری هنگام رانندگی نیز ادامه می یابد. گن لاغری اسلیم لیفت زنانه
 
در آمریکا و ژاپن صحبت کردن با تلفن همراه چه درست چه با استفاده از هندزفری ممنوع است اما در بسیاری از کشورهای جهان صحبت کردن با تلفن همراهی که دردست راننده قرار دارد به عنوان یک قانون ممنوع شده است.
 
پیشنهاد این محققان در شرایطی صورت گرفته است که عده دیگری از محققان به دنبال تلفیق اپلیکیشنهای تلفن همراه با اتومبیلها هستند که با فرمان صوتی کار می کند تا راننده بتواند هنگام رانندگی از اطلاعاتی چون جستجوی نزدیک ترین پمپ بنزین و یا رستوران در اینترنت استفاده کند. گن وی کر
 
درحال حاضر برخی از اتومبیل سازان به دنبال تلفیق برنامه Siri اپل با اتومبیلهای جدید هستند و گفته می شود که تا سال 2014 هر خودرو جدیدی که ساخته می شود به اینترنت متصل است.

ایرانیان چگونه به اینترنت وصل میشوند؟

    نظر
طبق جدیدترین آمارهای ارائه شده ضریب نفوذ اینترنت کشور به حدود 60 درصد رسیده و در این میان محبوب‌ترین شیوه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی اینترنت موبایل است.
 
طی 6 ماه اول سال جاری 36?46 درصد بالغ بر 27 میلیون و500 هزار نفر از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود (GPRS) از اینترنت استفاده کرده‌اند.
 
اما پس از GPRS، دایال آپ دومین شیوه مورد علاقه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی بوده است و در شرایطی که دائم از گسترش دسترسی مردم به ADSL گفته می‌شود همچنان Dial up دومین شیوه دسترسی کاربران به شمار می‌رود و حدود هفت میلیون نفر از این شیوه استفاده کرده‌اند.
 
اما بنا برآمارهای ارائه شده برروی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) طی شش ماهه اول امسال اتصال از طریق فیبرنوری سومین شیوه محبوب اتصال به دنیای مجازی بوده و 8?07 درصد از کاربران که بالغ بر شش میلیون نفر می‌شود از این طریق وارد اینترنت شده‌اند.
 
در این میان تنها 4?65 درصد از دسترسی‌ها از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت) بوده است و تنها حدود 3?5 میلیون کاربر این شیوه را امتحان کرده‌اند. اما طبق این آمارها کمترین میزان اتصال از طریق وایمکس بوده و تنها 1?15 درصد از جمعیت یعنی حدود 900هزار نفر از این شیوه بهره گرفته‌اند.
 
در سال 90، 18?85 درصد اتصالات از طریق GPRS، 9?17 درصد از طریق Dial up ، 8?07 درصد از طریق فیبرنوری، 5?99 درصد با ADSL و 1?15 درصد از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی داشته‌اند و ضریب نفوذ اینترنت کشور 43?23 درصد بوده است.
 
در این میان نکته جالب اینکه طی سال 90 و شش ماه اول سال 91 میزان اتصال از طریق شیوه‌هایی مانند Dial up یا وایمکس و فیبرنوری هیچ تغییر نکرده و بیش از همه GPRS است که میزان دسترسی را درسال 91 افزایش داده است چرا که میزان بهره‌گیری از این روش در سال 91 تقریبا دو برابر شده است.
 
نکته آخر آنکه درصد استفاده از ADSL در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل حدود 1?5 درصد کاهش داشته است.

با کمترین تعداد بازدیدکننده بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان پایان

    نظر

بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان که عصر دیروز شنبه 19 اسفند ماه خاتمه یافت، رشد مشاغل فناوری اطلاعات مورد تأکید قرار داد.

 
فرانک پورشمان عضو هیئت مدیریه دویچه مسی برگزار کننده نمایشگاه بزرگ فناوری سبیت در سخنرانی اختتامیه این نمایشگاه که عصر دیروز شنبه 19 اسفند ماه در شهر هانور آلمان برگزار شد گفت: نمایشگاه فناوری سبیت با حضور بازدیدکنندگان بین المللی از 120 کشور جهان و بالاترین تعداد حضور تصمیم گیران بخش فناوری اطلاعات قویترین حضور خود را طی سالهای اخیر به نمایش گذاشت.
 
بیش از 4 هزار شرکت از 70 کشور جهان در نمایشگاه فناوری CeBIT شرکت کردند که درمیان آنها بسیاری برای اولین بار بود در این نمایشگاه حضور می یافتند. امسال بیش از 200 کشور جوان برای حضور در نمایشگاه به هانور آمده و تلاش کردند که مخاطبان خود را با نوآوریها و ایده های جدید تحت تأثیر قرار دهند.
 
امسال آنجلا مرکل صدراعظم آلمان، دونالد تاسک نخست وزیر لهستان و فیلیپ رسلر وزیر فدرال اقتصاد و فناوری آلمان در میان هیئتهای عالی شرکت کننده در این نمایشگاه بودند.
 
براساس گزارش پورشمان در مراسم اختتامیه CeBIT تعداد هیئتهای صنایع بین المللی امسال در این نمایشگاه از همیشه بیشتر بود این صنایع از آسیا، استرالیا، آمریکا و اروپا حضور یافته بودند که ریاست آنها برعهده شخصیتهای عالی رتبه دولتی بود.
 
امسال بیش از 350 شرکت کنده از چین، ایران، کلمبیا، آمریکا، سوئیس و آلمان در جلسه ویژه " Match and Meet " که برای اولین بار به عنوان یک بخش جنبی نمایشگاه در نظر گرفته شده بود شرکت کردند.
 
نمایشگاه CeBIT امسال 285 هزار بازدید کننده داشت و بین شرکتهایی که در این نمایشگاه حضوریافتند طی پنج روز برگزاری نمایشگاه چندین ملاقات کاری انجام شد. این درحالی است که تعداد شرکت کنندگان امسال 9 درصد از سال 2012 کمتر بود و تعداد آن بسیار کمتر از سالهای طلایی CeBIT چون سال 2001 بوده است، زمانی که حدود 8100 شرکت و 850 هزار بازدید کننده در این نمایشگاه حضور یافته بودند.
 
این نمایشگاه که امسال با محور اقتصاد مشترک برگزار شده بود نشان داد که بخش فناوری اطلاعات یکی از بزرگترین موتورهای رشد شغلی است.
 
امسال با تولید 900 هزار شغل جدید در آلمان در بخش فناوری اطلاعات، گفته شده است که این بخش بزرگترین موتور رشد شغلی محسوب می شود.
 
امسال لهستان کشور همکار آلمان در برگزاری این نمایشگاه بود، از این رو 74 شرکت نمایشگاه لهستانی بودند.
 
این نمایشگاه طی روزهای 5 تا 10 مارس ( 15تا 19 اسفند) شهر هانور آلمان برگزار شد.
 
قرار است نمایشگاه بعدی CeBIT طی روزهای 11 تا 15 مارس سال 2014 برگزار شود.

ایستگاه فضایی 2.1 میلیارد دلاری ناسا

    نظر

گروهی از دانشمندان در کال تِک با همکاری ناسا قصد دارند خرده سیاره 500 تنی ای را گرفته و آن را به ایستگاهی فضایی برای فضانوردان در حین ماموریت شان به مریخ تبدیل نمایند. براساس گزارش ناسا و کال تِک، این پروژه هزینه ی تخمینی 2.1 میلیارد دلار را در بر خواهد داشت. چنین برنامه ریزی شده است که فضانوردان در «کپسول تسخیر خرده سیاره» و از طریق راکت به فضا و مابین زمین و ماه فرستاده شوند. این پروژه ی امیدبخش می تواند برای برای درک ما از فضا و اشیاء نزدیک به زمین کمک شایانی باشد.


ارزانترین گوشی هوشمند جهان با نمایشگر 1080 پیکسلی

    نظر

گوشی چینی Neo N003 ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر لمسی 5 اینچی محسوب می‌شود که قادر به نمایش تصاویر با کیفیت 1080 پیکسل است.

 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، این گوشی هوشمند با قیمت 899 یوان معادل 145 دلار یا 112 یورو وارد بازار چین شده است و به‌زودی به دست کاربران در دیگر کشورهای جهان می‌رسد.
 
گوشی هوشمند Neo N003 جایگزین محصولی شده است که تا این لحظه عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر 1080 پیکسلی را به خود اختصاص داده است. گوشی قبلی که این عنوان را از آن خود کرده بود iOcean X7 Youth نام داشت و 100 یوان از محصول کنونی گران‌تر بود.
 
از مهم‌ترین مشخصات گوشی Neo N003 می‌توان به پردازنده سیلیکونی دوهسته‌ای MediaTek MT6589، دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی و باتری 3000mAh برای تامین انرژی مورد نیاز نمایشگر full HD اشاره کرد.
 
مدل پیشرفته‌تر همین گوشی با قیمت 1499 یوان معادل 242 دلار یا 186 یورو فروخته می‌شود که البته مشخصات دقیق آن هنوز اعلام نشده است.