سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

موتورسیکلتهای بنلی وارد ایران شد موتورسیکلتهای بنلی وارد ایران

موتورسیکلت‌های بنلی وارد ایران شد

 

محمد حسین  جعفری

نویسنده: محمد حسین جعفری
 
شنبه, 6 فوریه ساعت 22:17
موتورسیکلت‌های بنلی وارد ایران شد

موتورسیکلت‌های بنلی به واسطه‌ی شرکت نیکران موتور پاسارگاد به زودی در ایران تولید و عرضه خواهند شد. برند بنلی یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در صنعت موتورسیکلت است. برای آشنایی بیشتر با محصولات جدید بازار موتورسیکلت ایران با زومیت همراه باشید.

بنلی (Benelli) قدیمی‌ترین تولید کننده‌ی موتورسیکلت اروپا است که فعالیت خود را از سال 1911 آغاز کرده است. این شرکت مطرح بازه‌ی گسترده‌ای از انواع موتور سیکلت‌، دوچرخه و اسکوتر را تولید و به کشور‌های مختلف صادر می‌کند. لازم به ذکر است که بنلی در تولید اسلحه‌های شهری به خصوص انواع شاتگان (Shotgun) نیز فعالیت می‌کند.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

شرکت نیکران موتور پاسارگاد شب گذشته با حضور فعالان صنعت موتورسیکلت و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های صدا سیما، به طور رسمی آغاز عرضه‌ی محصولات بنلی را جشن گرفت و محصولات خود را در معرض نمایش عموم قرار داد. این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های خانواده‌ی دیلمی است، پیش‌تر با عرضه‌ی موتور‌های هوسکوارنای اتریش نامی برای بازی اکشن خود دست و پا کرده بود و اکنون با عرضه‌ی محصولات برند معتبر بنلی مجددا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. در مراسم معارفه‌ی محصولات بنلی علاوه بر شخصیت‌های اول خانواده‌ی دیلمی و غلامی، مدیرفروش و و مسئول تحقیق و توسعه‌ی بنلی، مدیر فروش لاستیک‌های پیرلی و مدیر فروش زنجیر‌های RK نیز حضور داشتند.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

در ابتدای مراسم تولید موتورسیکلت‌ها در داخل ایران اعلام شد که بازی فکری حرکت رو به جلویی برای صنعت موتورسیکلت سازی خواهد بود. فاز اول تولید و عرضه‌ی مدل‌های TN 15، TN 25 و TN 250 است.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

پس از تشریح فعالیت‌های ابتدایی شرکت نیکران موتور پاسارگاد، مدیران بنلی به روی سِن رفته و در خصوص برند خود به توضیحات پرداختند. طبق اعلام استفانی، مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی بنلی، این شرکت تمرکز خود را  بازی تیراندازی در چند سال اخیر در بخش تحقیق و توسعه گذاشته و افزایش کیفیت قسمت‌های مختلف محصولات را در دستور کار قرار داده است.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

اربیل، مدیر فروش پیرلی به عنوان تامین کننده‌ی لاستیک‌های بنلی در خصوص  بازار مستعد ایران صبحت کرد و خوشحالی خود را از ورود به این بازار عنوان کرد. وی آینده‌ی فروش محصولات بنلی در ایران را بسیار روشن دانست.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

در نهایت نیز زِینال، مدیر فروش زنجیر‌های RK در خصوص کیفیت قطعات خود نکته‌هایی را عنوان کرد. تمامی شرکت‌های فعال صنعت موتورسیکلت سازی اعم از دوکاتی، یاماها، هوندا، سوزوکی و بنلی از مشرتیان RK‌هستند.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

پس از صحبت‌های مسئولین طی قرعه کشی جوایزی اعم از تلویزیون، بازی آشپزی سینمای خانگی و موتور سیکلت بنلی به حضار داده شد. در انتهای مراسم نیز احسان خواجه امیری خواننده‌ی مطرح پاپ، به اجرای چند قطعه از ترانه‌های خود پرداخت.

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

در ادامه توجه شما را به تعدادی از محصولات بنلی که به زودی در ایران عرضه خواهند شد، جلب می‌کنیم.

بنلی TNT 15

این موتور سیکلت با حجم موتور 148 سی‌سی از محصولات رده‌ی پایین بنلی است. پیشرانه‌ی تک سیلندر 12 اسب بخاری و جعبه‌ دنده‌ی 5 سرعته با کلاچ روغنی از دیگر مشخصات این موتورسیکلت است.

بنلی TNT 25

TN 25 با حجم موتور 250 سی‌سی بالاتر از برادر کوچک‌تر خود قرار می‌گیرد. این موتورسیکلت 150 کیلوگرمی به پیشرانه‌ی 25 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌ی 6 سرعته مجهز شده است.

بنلی TNT 250

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

این موتورسیکلت سومین محصولی است که به همراه نمونه‌های معرفی شده، در فاز اول تولید و به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ی دو سیلندری 250 سی‌سی با قدرت 31.5 اسب بخار وظیفه‌ی تامین توان حرکتی پیشرانه را در TN 250، دارد. 

 بنلی TNT 600

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

این موتورسیکلت که تولید آن در فاز بعدی آغاز خواهد شد، از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 600 سی‌سی با توان 81 اسب بخار بهره می‌برد. جعبه دنده‌ی  سرعته و ترمز‌های دیسکی در جلو و عقب از دیگر مشخصه‌‌های TNT 600 است.

بنلی TNT 1130 K

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

این موتور سیکلت عظیم 215 کیلوگرمی به پیشرانه‌ی 1131 سی‌سی با توان خروجی 126 اسب بخار مجهز شده است. عموما از این محصول می‌توان در ناوگان پلیس بهره برد.

بنلی TNT 1130 R

مراسم رونمایی موتورسیکلت‌های بنلی

این محصول بنلی به واقع زیبا و باابهت بود. پیشرانه‌ی 3 سیلندر TNT 1130 R توانایی تولید 158 اسب بخار را در کنار 120 نیوتن متر گشتاور، دارد. این میزان از توان کافی است تا به سختی با وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری بتوانید به گرد این موتورسیکلت برسید.

نظر شما در رابطه با موتورسیکلت‌های بنلی چیست؟