سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

بررسی تخصصی گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ

بررسی تخصصی گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ

سال گذشته بود که گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ به صورت رمی معرفی شد و پس از مدتی پای خود را به بازار داغ گوشی های هوشمند باز کرد. در این دستگاه از سخت افزارهای درجه پایین استفاده شده و همچنین بدنه پلاستیکی آن به پایین نگه داشتن قیمت کمک می کند.

این دستگاه از لخاظ طراحی بسیار شبیه به گلکسی A7 و پرچم دار نسل قبل از گلکسی اس 6 یعنی گلکسی اس 5 نیز می باشد. قاب فلزی A7 با پلاستیک پوشانده شده است. مشخصات گلکسی E7 و قدرت آن توسط چیپ ست Snapdragon 410  به همراه رم 2 گیگابایتی تامین می شود. صفحه نمایش آن Super AMOLED بوده و دارای وضوح 720p نیز می باشد. امروز در گویا آی تی قصد داریم که به بررسی تخصصی گوشی هوشمند گلکسی E7 بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های کلید گلکسی E7:

پشتیبانی از Quad-band 2G  quad-band 3G و  multi-band 4G، پشتیبانی از سرعت دانلود 150Mbps

صفحه نمایش 5?5 اینچی با وضوح 720 در 1,280 پیکسل Super AMOLED

اندروید 4?4 کیت کت با TouchWiz سامسونگ

پردازنده چهار هسته ای 64 بیتی Qualcomm Snapdragon 410 1?2GHz Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Adreno 306

2 گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 گیگابایتی  و پشتیبانی از اسلات کارت میکرو اس دی  تا سقف 64 گیگابایت

دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی با قبلیت فوکوس خودکار و فلاش LED همچنین ظبط فیلم های 1080p@30fps

دوربین 5 مگاپیکسلی جلویی با قابلیت ضبط فیلم های 1080p@30fps

اتصال های Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct و hotspot; Bluetooth v4.0 با A2DP; NFC

GPS با A-GPS و GLONASS

اف ام رادیو با قابلیت RDS

باتری با ظرفیت 2,950mAh

معایب اصلی:

وضوح 720p برای صفحه نمیاش نازک 720p مناسب نیست

محافظ Gorilla Glass بر روی صفحه نمایش وجود ندارد

باتری قابل تعویض نیست

نسخه سیستم عامل آن اندروید 4?4 بوده و تاکنون آخرین نسخه آبنبات چوبی برای آن منتشر نشده است.

gsmarena_001 (37)

بروزرسانی سیستم عامل تاکنون انجام نشده است اما نسخه آبنبات چوبی در برنامه این شرکت وجود دارد. با صفحه نمایش بزرگ به وضوح معقول و تراکم پیکسل بالاتری نیاز است. غیرقابل جا به جا بودن باتری بسیار مشکل ساز است اما دیرتر دچار مشکل می شود. تصمیم حذف Gorilla Glass توسط سامسونگ بسیار دشوار است چراکه بیش ترین مقاومت را روی صفحه نمایش انجام می دهد.

بسته بندی استاندارد خرده فروشی ها

گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ در یک بسته بندی شیک که تنها برای سری سبز رنگ E طراحی شده است را دارد. در بالای جعبه تلفن همراه مشاهده می شود و در زیر آن مجموعه ای استاندارد از لوازم جانبی پیدا می کنید که شامل یک آداپتور AC، کابل USB-به-microUSB  و همچنین هدست با سه دکمه کنترل از راه دور می باشد.

gsmarena_017

طراحی بدنه

اندازه صفحه نمایش گلکسی E7 تقریبا 5?5 اینچ است و ابعاد کلی آن 151?3 در 77?2 در 7?3 بر حسب میلی متر می باشد. با نگاه کردن به گلکسی E7 متوجه اضافه شدن چند میلی متر به شعاع خواهید شد. از لحاظ ظاهری طراحی بسیار زیبایی دارد اما همانطور که قبلا اشاره کردیم حذف شدن Gorilla Glass از معایب آن است. سری E در مقایسه با سری A سامسونگ در سطح پایین تر و مقرون به صرفه تر طراحی می شوند. همانند دیگر گوشی های هوشمند گلکسی دکمه فیزیکی home در وسط قرار داشته و کلید لمسی بازگشت و تغییر وضعیت در بین آن تعبیه شده اند. در بالای دستگاه هم یک دوربین جلو و یک حسگر صفحه نمایش وجود دارد.

gsmarena_004 (1)پشت دستگاه تقریبا شبیه به گلکسی اس 3 طراحی شده است. دوربین اصلی در مرکز قرار دارد، یک فلش LED در سمت چپ و یک بلندگو در سمت راست وجود دارد.

gsmarena_014

در سمت راست دستگاه کلید پاور یا روشن وجود دارد. همچنین اسلات نانو سیم کارت به همراه اسلات کارت میکرو اس دی در این سمت هستند و در سمت چپ هم چیزی جز دکمه تنظیم صدا پیدا نمی کنید. علاوه بر این می توان از اسلات کارت میکرو اس دی به عنوان سیم کارت دوم استفاده کرد.

gsmarena_007

در پایین دستگاه یک پورت microUSB 2.0 در وسط وجود دارد که شارژ و همچنین تخلیه داده ها در این قسمت انجام خواهد شد. همچنین میکروفون در سمت راست آن به کار رفته است.

gsmarena_011

صفحه نمایش 5?5 اینچی Super AMOLED

گلکسی E7 با صفحه نمایش 5?5 اینچی بزرگترین مدل از سری E سامسونگ است وضوح آن 720 در 1,280 پیکسل با تراکم پیکسل 267ppi می باشد. پس از همه این ها پانل فول اچ دی Super AMOLED کوجب بالاتر رفتن برچسپ قیمت شده و با رقابت گلکسی A7 می پردازد.

gsmarena_003 (2)

صفحه نمایش رنگ های زنده را ارئه می دهد و انتظار می رود که حالت های رنگی مختلف را بالاتر ببرد. گلکسی E7 فاقد حسگر نور محیط است و روشنایی صفحه نمایش فقط با حالت دستی نوار عغزنده امکان پذیر می باشد و به صورت خودکار این عمل در فضا باز و دسته تغییری نخواهد  کرد. البته تنظیم آن مقداری دشوار است چراکه ممکن است در زمان کار کردن با تغییر نور محیط مواحه شوید و تا تغییر نور صفحه نمایش به صورت دستی مقداری طول می کشد.

این دستگاه مجهز به حالت Outdoor یا حالت فضای باز است که به مدت 15 دقیقه رنگ نور صفحه نمایش را ثابت نگه می دارد، البته جایگزین مناسبی برای حسگر نور محیط نیست. علاوه بر این حالت دستکش در آن وجود داردو حساسیت لمس کردن را در رزوهای سرد زمستان که کاربر دستکش به دست دارد افزایش می دهد.

gsmarena_001 (39)

عمر باتری

باتری گلکسی E7 به شدت قوی است و ظرفیت آن 2،950mAh ی باشد در حالی که باتری گلکسی A7 دارای ظرفیت باتری 2,600mAh است. عمر باتری این دستگاه بسیار مناسب است و قادر به 15 ساعت پخش فیلم می باشد می توان 8 ساع به مرور در اینترنت پرداخت و 20 ساعت تماس صوتی نیز امکان پذیر است. آمایشات گفته شده روی هر دو نسخه تک سیم و دو سیم کارت انجام شده است و تنها تفاوت آن ها در عمر کل باتری بوده در نسخه تک سیم کارته عمر باتری 78 ساعت بوده و در نسخه دو سیم کارته 76 ساعت است.

gsmarena_002 (3)

رابط کاربری TouchWiz در اندروید 4?4 کیت کت

گلکسی E7 نسخه 4?4 کیت کت از اندروید را اجرا می کند که قابلیت رابط کاربری TouchWiz  به آن اضافه شده است. تم های گرافیکی یکی از ویژ”ی های سری A گلکسی نیز می باشد.

gsmarena_008

lockscreen یا صفحه قفل در این دستگاه تاریخ را همراه با میانبر دوربین ارائه می دهد، شما همچنین می توانید اطلاعات آب و هوا ساعت دوم را نیز فعال کنید. یکی از ویژگی هایی که بسیار به چشم می خورد و از نسخه آبنبات چوبی اندروید گرفته شده است نمایش اطلاعیه های مهم از قبیل تماس های از دست رفته و پیام ها در صفحه قفل است که می توان با انتخاب اعلانیه مورد نظر و باز کردن قفل مستقیم به آن بخش رفت. برای مثال زمانی که شما یک تماس از دست رفته دارید و صفحه نمایش شما قفل باشد می توانید با انتخاب آن و بازر کردن صفحه قفل به لیست تماس ها دسترسی پیدا کنید.

gsmarena_162

ویژگی دیگری که بسیار جلب توجه می کند private mode است که شما می توانید با انتخاب یک پترن و یا رمز این بخش را فعال کنیدو این بخش در واقع یک محیط امن را برای شما به ارمغان می آورد تا در آن تصاویر و ویدئو های شخصی خود را ذخیره کنید. بانبراین دیگر نیازی به نگرانی جاسوسی کردن کسی در گوشی هوشمند شما نیست.

gsmarena_006

در صفحه اصلی TouchWiz می توانید 4 آیکون دلخواه را استفاده کنید و همچنین می توانید 7 صفحه اضافه را انتخاب و با حالت دلخواه خود تنظیم کنید. البته در پایین 5 آیکن اصلی وجود دارند که اکثر کاربرها آن را تغییر نمی دهند اما قابل تغییر هستند.