سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

نوکیا به دنیای گوشی های هوشمند برمی گردد

نوکیا به دنیای گوشی های هوشمند برمی گردد


clip_image001[8]

تحلیل داده  – خبری خوب برای علاقمندان و طرفداران نوکیا اینکه این برند معتبر و محبوب تصمیم دارد تا بار دیگر به دنیای گوشی های هوشمند برگردد. نوکیا سال ها با تولید گوشی موبایل و عرضه آن به نقاط مختلف دنیا بزرگترین برند بازار این محصولات لقب گرفته بود.

نوکیا، سال های طولانی به عنوان معتبرترین برند دنیای گوشی های هوشمند طرفداران بسیاری را با خود همراه ساخت. اما با ظهور قدرت های جدید رفته رفته جایگاهش در بازار موبایل کمرنگ تر شد تا جاییکه خبر از ورشکستگی و تصمیم برای فروش آن مطرح شد. پیشنهادات مختلف برای خرید این شرکت در میان ناباوری طرفداران مطرح شد و در نهایت به بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت واگذار شد.بعد از گذشت یک سال از واگذاری رسمی نوکیا به مایکروسافت حالا خبرها از احتمال بازگشت این برند به دنیای گوشی ها حکایت می کنند. بر اساس گزارش سایت ری‌کد، نوکیا در حال تصمیم‌گیری برای ورود به بازار مصرفی گوشی‌های موبایل در زمان کوتاهی مانند یکسال بوده و دو منبع نزدیک به این شرکت، نقشه‌های آنها را به‌طور مختصر اعلام کرده‌اند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این شرکت فنلاندی چگونه قصد بازگشت دارد اما براساس قرارداد بین آنها و مایکروسافت، نوکیا حق استفاده از برند نوکیا در گوشی‌های موبایل را تا سه‌ماهه چهارم سال 2016 ندارد.

نوکیا با وجود این محدودیت یک تبلت اندرویدی با نام  آیپد مینی طرحی و روانه بازارها کرده است. اما این قرارداد باعث می‌شود تا نوکیا مدتی دیگر را نیز به ناچار صبر کند. مایکروسافت در حال حاضر سعی می‌کند از برند نوکیا بر روی گوشی‌های لومیای خود استفاده نکند، اما در گوشی‌های ارزان قیمت از این نام بهره خواهد برد.نوکیا به دنیای گوشی های هوشمند برمی گردد

clip_image002

هر نوع گوشی که نوکیا آن را در سر می‌پروراند احتمالا به شیوه‌ای مشابه با آنچه در عرضه تبلت N1 نوکیا ارائه شده بود، روانه بازار خواهد شد. بدین صورت که نوکیا با همکاری یک تولیدکننده و برند کردن سخت‌افزار آن گوشی را عرضه می‌کند. این استراتژی بسیار شبیه به Polaroidمی‌باشد و نوکیا مدتی پیش اعلام کرد که قصد ثبت برندش را دارد.

بدین ترتیب تولیدکنندگان ثالث می‌توانند محصولات و دستگاه‌هایی که عنوان نوکیا را دارند، تولید نمایند. نوکیا تکنولوژیز، یک تیم تحقیق و توسعه در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی طرح‌های نوکیا در زمینه گوشی‌های موبایل است. همین تیم باعث شد تا تبلت Nokia N1 طراحی و تولید شود. به‌نظر می‌رسد نوکیا در حال آماده‌سازی برای ورود به بازار باشد، اما جزئیاتی در زمینه چگونگی رقابت با بزرگانی چون سامسونگ، فیبسوک و غیره از سوی این شرکت منتشر نشده است.

شایعات می‌گویند نوکیا به محض خرید شرکت تجهیزات مخابراتی Alcatel-Lucent به ارزش 16.6 میلیارد دلار، بر روی گوشی‌های موبایل تمرکز می‌کند. این معامله باعث تقویت قدرت نوکیا در زمینه تجهیزات ارتباطی و در نتیجه رقابت بهتر با شرکت اریکسون می‌شود. نوکیا همچنین در حال تصمیم‌ گیری برای فروش سرویس نقشه Here نیز است.