سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

سیستم عامل ملی کره شمالی را با نام Red Star 3 ببینید

سیستم عامل ملی کره شمالی را با نام Red Star 3 ببینید

همه دنیا می‌دانند که دسترسی به ارتباطات آزاد و فارغ از کنترل شدید حکومتی در کره شمالی، تقریبا‌ غیر ممکن است‌. استفاده از اینترنت و موبایل در این کشور با شرایط بسیار ویژه‌ای امکان‌پذیر است و داشتن رایانه برای هر فردی میسر نیست؛ اما اگر کسی رایانه‌ای داشته باشد، باید از سیستم عامل ملی این کشور با نام Red Star 3 استفاده کند.

وقتی کارمند سابق گوگل با نام «ویل اسکات» این فرصت را داشت تا از نزدیک دانشگاه علم و تکنولوژی پیونگ یانگ را ببیند، یک نسخه از سیستم عامل ملی کره شمالی را با نام Red Star 3 خریداری کرد و با خود به ایالات متحده برد. 

در مورد این سیستم عامل اطلاعات عمومی اندکی وجود دارد. تا پیش از طراحی این سیستم عامل، کره شمالی از ویندوز استفاده می‌کرد، ولی اکنون مدتی است رایانه‌های این کشور به Red Star 3 که بسیار شبیه ‌سیستم عامل دسکتاپ اپل یعنی Mac OS X است، مجهز شده‌اند. 

نشریه بیزینس اینسایدر با انتشار تصاویری از این سیستم عامل، ویژگی‌های آن را به نمایش گذاشته است. 

این صفحه اولی است که در هنگام بوت این سیستم عامل با آن روبه‌رو می‌شوید.
رد استار

وقتی Red Star 3 را نصب کردید، از شما می‌خواهد ‌شهری ‌برای تعیین منطقه زمانی خود انتخاب کنید. جالب این است که سئول، پایتخت کره جنوبی در میان گزینه‌ها وجود ندارد!

 رد استار1

و صفحه ورود به سیستم عامل یا Log In:

رد استار3

 

وقتی وارد محیط سیستم عامل می‌شوید، متوجه این نکته می‌‌شوید که این محیط بسیار شبیه ‌سیستم عامل Mac OS X است. گفته می‌شود ‌نسخه‌های قبلی این سیستم عامل، شباهت زیادی به ویندوز XP داشته، ولی از هنگامی که کیم جونگ اون در سال 2013 در دفتر کار خود با یک iMac کار کرده است، خواسته تا محیط Red Star شبیه ‌محیط سیستم عامل اپل باشد.

رداستار4

 

واژه پرداز این سیستم عامل برای تایپ متون به شکل زیر است.

رداستار 5

و مرورگر آن که نام Naenara بر آن گذاشته شده، نسخه ای به شدت تغییر یافته از موزیلا فایرفاکس است.
رداستار6

باید اشاره کرد که این سیستم عامل، مبتنی بر کرنل لینوکس بوده و از KDE نسخه 3 استفاده می‌کند. طراحی نسخه اول این سیستم عامل در سال 2002 شروع شده و در تابستان 2013 نسخه 3 آن در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به نقل از تابناک