سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

سونی اکسپریا P2 با طراحی متفاوتش پرچمدار جدید سونی خواهد بود!

سونی اکسپریا P2 با طراحی متفاوتش پرچم‌دار جدید سونی خواهد بود!

اوایل این ماه بود که کمپانی سونی در یک اقدام جالب و غیر منتظره اکسپریا Z4 را تنها برای بازار‌های ژاپن معرفی کرد و گفته شد که این محصول پرچم‌دار این شرکت نیست و به‌زودی پرچم‌دار آینده سونی معرفی خواهد شد اما شایعات همچنان ادامه داشت که امروز خبری جدید در این خصوص منتشر شد، بر اساس این خبر، سونی تصمیم دارد پرچم‌داران خود را در مسیر دیگری ادامه دهد و شاید شاهد یک سری جدید از اکسپریا باشیم و این محصول نیز انتظار می‌رود که در اواخر ماه آینده معرفی شود.

شایعه امروز نام، طراحی و مشخصات پرچم‌دار آینده سونی را به همراه آورده است و گفته می‌شود که پرچم‌دار جدید این شرکت اکسپریا P2 نامیده خواهد شد و بر اساس تصویری که توسط یک وب‌سایت چینی منتشر شده، زبان طراحی این محصول نیز متفاوت از سری Z سونی است (هوووورا) و گفته می‌شود که یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با پنل IPS و از نوع TRILUMINOS در بخش جلویی دستگاه قرار خواهد گرفت که همچنان وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد.

Schematics-for-the-Sony-Xperia-P2

پردازنده این محصول نیز 64 بیتی خواهد بود که انتظار می‌رود هشت هسته‌ای باشد و اسنپدراگون 810 این وظیفه را بر عهده بگیرد. گفته می‌شود که 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت نیز حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد و یک دوربین 12 مگاپیکسلی میهمان بخش پشتی دستگاه خواهد بود که کمی نسبت به دوربین 20 مگاپیکسلی اکسپریا Z3 عجیب به‌نظر می‌رسد؛ البته اطلاعات بیشتری نیز در خصوص دوربین این محصول منتشر شده است که گفته می‌شود سنسوری 25 میلی‌متری با F2.0 خواهد داشت و لنز آن نیز از نوع OSS بوده که گستره ISO بین 64 تا 25600 را ارایه می‌دهد. علاوه بر این، به ویژگی‌های مذکور بهتر است قابلیت فیلم برداری 4K را نیز اضافه کنید.

دوربین مکالمات تصویری این محصول نیز بر اساس شایعات، 5.1 مگاپیکسلی خواهد بود که در زمینه عکاسی سلفی شاید بتواند موفق واقع شود. اما یکی از نقاط قوت این محصول در کنار طراحی جدید آن، باتری 4240 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تجربه خوبی در حین استفاده از گوشی را تضمین کند. علاوه بر این، دستگاه مذکور ضخامت مناسبی نیز دارد و این ضخامت در نازک‌ترین نقطه حدود 8.9 میلی متر و در ضخیم‌ترین نقطه 10.9 میلی متر است. طول و عرض هم در حدود 137.3 در 67.2 میلی‌متر است.

Specs-for-the-device

اما فعلا سوال اینجاست که پس سری Z چه شد؟ البته شاید این سیاست جدید سونی باشد اما هرچه که هست تغییر زبان طراحی در کنار سخت افزار قدرتمند و یک باتری بسیار بزرگ می‌تواند توجه کاربران را بیش از پیش به خود جلب کند. چون محصولی نظیر موتورولا دروید Turbo یک باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده است و سایر پرچم‌داران فعلی نیز چنین باتری‌ای را یدک نمی‌کشند و به‌طور حتم یک نمونه 4240 میلی‌آمپر ساعتی در کنار صفحه نمایش فول اچ‌دی که مصرف کمتری نسبت به QHD دارد، می‌تواند طول عمر بسیار زیادی را به دستگاه با یک بار شارژ کامل ببخشد.