سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

سرمایهگذاری سامسونگ در شارپ

    نظر
شرکت سامسونگ 111 میلیون دلار در شرکت شارپ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات شرکت اپل است، سرمایه‌گذاری کرده است.
 
 
این سرمایه‌گذاری به معنای تولید پنل‌های LCD توسط شرکت شارپ برای محصولات سامسونگ است.
 
شرکت شارپ نیز با ابراز خشنودی از این سرمایه گذاری، اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری بر اساس اعتماد دوطرفه در صنعت تولید صفحات کریستال مایع است.
 
شرکت سامسونگ در پی این مشارکت جدید، پنل‌های بزرگ LCD برای تلویزیون و پنل‌های کوچک و متوسط برای محصولات قابل حمل خود دریافت خواهد کرد.
 
انتظار می رود که مشارکت این دو شرکت در ماه جاری آغاز شود.
 
به گزارش سی نت، بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی از جمله سامسونگ و رقیبش شرکت اپل به دلیل پنل‌های LCD باریک و بهینه در مصرف انرژی شارپ، به استفاده از قطعات این شرکت روی آورده‌اند.

 


خودکار هوشمند اسکای

    نظر

با بروز شدن تکنولوژی هایی همچون صفحه های لمسی و تبدیل متن به کلام جانشین هایی برای خودکارها و مدادهای معمولی در نظر گرفته شده است. لایواسکریب خودکار هوشمندی ایجاد نموده است که پیش از این آیفون آن را عرضه کرده و اخیرا آن را به خودکار هوشمند Wi-Fi اسکای ارتقا داده است. هر چن که فراتر از Wi-Fi عمل می نماید و ترکیبی از راحتی در غالب انالوگ بوسیله  رسانه ای دیجیتال ارائه می دهد. هر چند این عمل بیش از Wi-Fi و ترکیب هوشمندانه آسایش و راحتی یک فرم آنالوگ با مزایای ارائه شده توسط رسانه های کاملا دیجیتال می باشد. این خودکار می تواند نوشته های شما را ذخیره کند و پس از آن شما می توانید از طریق این خودکار به کامپیوترتان کانکت شده و فایل های تان را ذخیره و یا به اشتراک بگذارید. این گجت هوشمند در مدل های 2 گیگی، 4 گیگی و 8 گیگی ارائه شده است.


لامبورگینی منصوری در نمایشگاه ژنو

    نظر

کربونادو  نام یکی از محصولات جدید تیونر معروف ، منصوری است . این پسر کربنی بر پایه ی لامبورگینی آونتادور LP700-4  شکل گرفته و با کیت جدیدش مقداری عریض تر هم شده است .

از جمله تغییرات ظاهری این مدل خاص می توان به افزایش عرض 40 میلیمتری در محور جلو و 50 میلیمتری در محور عقب و اضافه شدن رکاب های جانبی با ورودی های بهینه سازی شده جهت تهویه مطلوب رادیاتور جلو اشاره کرد . این رکاب ها به کمک کانال های یکپارچه باعث خنک سازی بیشتر موتور و دیسک های ترمز عقب شده اند . همچنین دیفیوزرهایی که در دل اسپویلر عقب ساخته شده اند به کمک بال عقب به ایجاد ثبات قسمت عقب در سرعت های بالا کمک می کنند


نسل جدید موتور جستجو که فکر شما را میخواند

    نظر

در آینده‌ای نه چندان دور، هوشمندی موتور‌های جست‌وجو شما را غافلگیر خواهد کرد! چرا که فقط کافیست فکر کنید به آنچه می‌خواهید!فناوری‌های نوین مورد استفاده در دنیای جست‌وجوی اینترنتی در آینده نزدیک پیشرفت‌های بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایکوآیرر، طراح و مبدع موتور جستجوی اینترنتی ولفارم آلفا معتقد است که در آینده نزدیک موتور جستجوها می توانند ذهن کاربرانشان را بخوانند و لذا برای جستجو دیگر نیازی به وارد کردن کلمات نخواهد بود.

استفان ولفارم که در یک کنفرانس فناوری در آستین آمریکا حاضر شده بود در این مورد گفت: پیش‌بینی می‌کند که موتور جستجوهای آینده از توان تحلیلی بسیار بالایی برخوردار باشند و حتی بتوانند پیش بینی کنند که کاربرانشان به دنبال یافتن چه چیزهایی هستند.

ولفارم که مغز متفکر برنامه سیری اپل هم محسوب می شود گفت: موتورهای جستجوی جدید می توانند تنها با پی بردن به فکر مخاطب عکسی را که او گرفته در جایی که مد نظر وی است آپلود کنند و در مورد این عکس چیزهایی را به مخاطب بگویند.

همچنین می توان با فکر کردن یک فایل spreadsheet را آپلود کرد و از موتور جستجوی ولفارم آلفا خواست تا داده های موجود در آن را تحلیل و اطلاعاتی را به مخاطب ارائه کند.

وی افزود: این لحظه ای هیجان انگیز در دنیای موتور جستجوهاست، زیرا هر آنچه که در 30 سال اخیر مد نظر کاربران و دانشمندان علوم رایانه بوده در حال محقق شدن است. قرار است به زودی کاربران بتوانند از چنین خدمات پیشرفته ای در ولفارم آلفا بهره مند شوند. البته دسترسی به این خدمات در ماه 5 دلار هزینه دارد که این رقم برای دانشجویان به 3 دلار کاهش می یابد.

مدیر این موتور جستجو همچنین قصد دارد ابزار تحلیلی پیشرفته ای را برای تحلیل اطلاعات شبکه های اجتماعی به کار بگیرد. ابزار یاد شده که در ماه آگوست معرفی شده بود.


گوگل یک شرکت پیشرو در تشخیص صدا را خرید

    نظر

شرکت گوگل برای تحکیم موقعیت خود در بازار جهانی در زمینه‎ی تشخیص صدا و اشیاء، مبادرت به خرید شرکت DNN researchکرده است.

 شرکت DNN research که سال پیش به ثبت رسیده دارای سه کارمند می‎باشد و توسط پروفسور جفری هینتون و دو تن از دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی الکس Krizhevsky و ایلیا Sutzkever تاسیس شده است.

در حالی که این افراد از این به بعد از کارمندان رسمی شرکت گوگل محسوب خواهند شد، در مورد جزییات این همکاری خبری در دست نیست.

به نوشته ComputerWorld ، این شرکت سابقا مبلغ 600 هزار دلار کمک مالی از گوگل دریافت کرده بود و اکنون با کامل شدن پروژه‎ی شرکت DNN research ، گوگل برنامه‎ی تشخیص صدای خود بر سیستم عامل آندروید را تقویت خواهد کرد.


چرا گوشی‏های اندرویدی بعد از مدتی کند می‏شوند و چگونه سرعت آن‏ها

    نظر

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی بعد از مدتی کند می‌شوند. در ادامه دلایل و روش‌های مقابله با این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل و برنامه‌های سنگین

بدون شک برنامه‌های گوشی هوشمند شما از نظر نرم‌افزاری ‌به‌روز است و برنامه‌ای که به‌روزرسانی آن مربوط به یک سال پیش باشد را روی گوشی خود ندارید. اما این به‌روزرسانی‏ها ممکن است برای گوشی شما به خوبی بهینه‌ سازی نشده باشند و باعث کندی آن شوند و یا ممکن است شرکت تولیدکننده برنامه‌ها، در آپدیت جدید برنامه خود، ویژگی‌های جدیدتری به برنامه اضافه کرده باشند که در پس‏زمینه گوشی شما اجرا شوند که در نهایت منجر به مصرف منابع و کندی دستگاه شما خواهد شد.

با پیشرفت کردن سخت‌افزار گوشی‌ها و سریع شدن آن‏ها، توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی نیز امکانات جدیدی به برنامه‌ها اضافه می‏کنند و علاقه‌مند به تولید برنامه‌ای با امکانات کامل هستند که در نتیجه باعث سنگین‌تر شدن برنامه تولیدی خواهد شد. حال اگر برنامه‌های سنگینی که برای گوشی‏های با سخت افزار قوی را بر روی گوشی‏هایی که سخت افزار ضعیف‌تری دارند نصب نمایید، مطمئنا سرعت گوشی شما کاهش می‌یابد و احتمال دارد که خود برنامه نیز سخت کار کند و یا اصلا اجرا نشود. اما این موضوع تنها به سیستم‌عامل اندروید مختص نیست و ممکن است در هر پلتفرم دیگری اتفاق بیافتد. همانطور که از سال‏های پیشین، با گذشت زمان برنامه‌های کامپیوتری به فضای RAM بیشتری نیازمند هستند و برای اجرا شدن سریع، به سخت‌افزار قوی نیازمند هستند، در مورد بازی‌های کامپیوتری و صفحات وب نیز این موضوع صحت دارد.

راه حل: متاسفانه برای بر طرف نمودن این مورد، راه حل‌های زیادی پیش پای شما وجود ندارد که بتوانید آن‏ها را انجام دهید. مگر این که از رام‏های سفارشی مانند CyanogenMod و یا رام خالص اندروید بر روی گوشی خود استفاده کنید و به دنبال برنامه‌های سبک‌تر و متناسب با سخت‌افزار گوشی خود باشید.



فرآیند‏های پس‌زمینه

تعدادی از برنامه‌های سیستمی و کاربردی که بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید در هنگام شروع به کار دستگاه، به صورت پیش‌فرض در پس زمینه اجرا می‌شوند و باعث مصرف منابعی همچون پردازنده و RAM می‌شوند. از آنجایی که منابع سخت‌افزاری دستگاه محدود است بنابراین هر چه میزان برنامه‌های نصب شده در دستگاه شما با مرور زمان بیشتر شود، سرعت سیستم‌عامل کاهش می‏یابد و برنامه‌های دیگر نیز، برای اجرا شدن با مشکل مواجه خواهند شد.

همان‌طور که اشاره کردیم، برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه باعث مصرف فضای RAM می‌شوند، بنابراین با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود و قسمت “برنامه‌های در حال اجرا”، برنامه‌های که به آن‏ها نیاز ندارید را برای همیشه پاک نمایید و اگر دوست ندارید برنامه‌ها را پاک نمایید حتی‌الامکان آن‏ها را غیرفعال نمایید تا فضای آزاد برای اجرا شدن بقیه برنامه‌ها مهیا شود.

اگر از تصاویر زنده(live)  و ویجت‌های زیادی در صفحه اصلی خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که این ویژگی‌ها، به دلیل استفاده بیش از حد از پردازنده وRAM  باعث کندی دستگاه شما می‏شود. با کم کردن ویجت‌ها و تغییر تصاویر زمینه خود به تصاویری ثابت، شاهد افزایش ملموسی در سرعت دستگاه خود باشید.

راه حل: غیرفعال کردن تصاویر پس‌زمینه زنده، حذف ویجت‌ها، پاک کردن و غیرفعال کردن برنامه‏هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.



سیستم فایل تقریبا پر

حافظه‌های حالت جامد (SSD) هنگامی که در آستانه پر شدن هستند با کاهش سرعت مواجه می‌شوند و از آن‌جایی که دستگاه‌ های اندرویدی از این نوع حافظه‌ها استفاده می‏کنند در نتیجه کاهش سرعت نیز در این دستگاه‏ها با افزایش فایل‏ها و کاهش فضای آزاد اتفاق خواهد افتاد. در قسمت تنظیمات قسمتی وجود دارد که میزان فضای اشغال شده و آزاد دستگاه شما را نشان می‌دهد.

فایل‏های کش برنامه ‏ها اگر چه حجم ناچیزی دارند اما اگر بدون کنترل و نظارت باشند به زباله‌های بی‌ارزش تبدیل خواهند شد و قسمتی از حافظه ذخیره‌سازی را اشغال خواهند کرد. با پاک کردن این اطلاعات، به سرعت دستگاه خود کمک کنید.

راه حل: برنامه‌ها و فایل‌هایی (عکس و فیلم) که به آن‏ها نیاز ندارید را پاک نمایید و فایل‏های کش برنامه‌ها را مدیریت کنید. اگر هم می تو‏انید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و برنامه‌هایی که نیاز دارید را از اول نصب نمایید.



نبود ویژگی TRIM در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید

قابلیت TRIM که از نسخه 4?3 اندروید به این سیستم‌عامل افزوده شد می‌تواند از کند شدن حافظه‌های دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کند. در مورد TRIM و نحوه عملکرد آن پیش از این در فارنت توضیح داده‌ایم. برخی دستگاه‌های مانند نکسوس 7 مدل 2012 بیش از دیگر دستگاه‌های پس از اندروید 4?3 سریع و پایدار خواهند شد.

راه‌حل: اگر آپدیت رسمی اندروید 4?3 و یا بالاتر برای گوشی یا تبلت اندرویدی شما ارائه شده است پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر دستگاه خود را آپدیت کنید. در غیر این‌صورت باید یک کاستوم رام مناسب نصب کنید و یا پس از روت کردن اندروید از اپلیکیشن LagFix استفاده کنید که قابلیت TRIM را شبیه‌سازی می‌کند.



گوگل در پی حل مشکل باتری اسمارت فون Nexus 5

    نظر

مطمئنا در صورتی که یکی از کاربران نکسوس 5 گوگل باشید، یکی از عمده‌ترین مشکلات شما باتری نسبتا ضعبف این تلفن‌هوشمند است. گزارشی که اخیرا منتشر شده است، حکایت از تلاش گوگل برای پایان دادن به مشکل باتری در این نسخه از تلفن‌هوشمند نکسوس دارد.براساس آنچه که در این گزارش ذکر شده است، مشکل باتری نشات گرفته از پردازشی در سیستم‌عامل اندروید 4.4.2 است که براساس آن اپلیکیشن‌ها می‌توانند به دوربین نکسوس 5 به راحتی دسترسی داشته باشند. این پروسه اجازه‌ی استفاده از قابلیت تصویربرداری را به اپلیکیشن‌هایی چون اسکایپ می‌دهد.مشکل اساسی چنین امکانی ادامه پردازش پروسس مورد نظر پس از بستن اپلیکیشن مربوطه است که منجر به استفاده از انرژی باتری و در نتیجه پایان یافتن سریع این منبع می‌شود. ادامه پردازش چنین پروسه‌ای در نکسوس 5 علاوه بر مصرف بالای باتری منجر به گرم شدن این تلفن‌هوشمند نیز می‌شود. براساس اطلاعاتی که یکی از افراد ارائه کرده است، در زمان اجرای این پروسس، نکسوس 5 در حالت استند‌بای در هر دو دقیقه یک درصد از باتری را از دست می‌دهد.یکی از مدیران پروژه در گوگل اعلام کرده است که این مشکل در بروزرسانی آتی برای اندروید حل خواهد شد. وی همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اندرویدی اسکایپ را به دلیل این مشکل مورد سرزنش قرار داده است. وی پیشنهاد داده است تا کاربران نکسوس 5 این اپلیکیشن را از سیستم خود حذف نمایند.



اینتل وارد بازار نمایشگرهای هوشمند میشود

    نظر

شرکت‌های تامین‌کننده قطعات الکترونیکی رایانه‌ای اعلام کردند اینتل نسل جدید نمایشگرهای ارزان Smart Display را به پردازنده‌های Bay Trail-D و سیستم‌عامل اندروید مجهز کرده است.شرکت ARM که نسل جدید پردازنده‌های خود برای رایانه‌های شخصی معمولی را روانه بازار کرد، باعث شد تا بزرگترین رقیب آن یعنی اینتل از پردازنده‌های خود برای نمایشگرهای ارزان Smart Display استفاده کند.همچنین شرکت‌های تامین کننده قطعات الکترونیکی رایانه‌ای اعلام کردند که اینتل نسل جدید نمایشگرهای ارزان Smart Display را به پردازنده‌های Bay Trail-D و سیستم‌عامل اندروید مجهز کرده است.نمایشگرهای هوشمند در اصل مانیتورهای رایانه‌ای محسوب می‌شوند که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده‌اند و می‌تواند در تبلت‌های بزرگ هم مورد استفاده قرار گیرند.



شرکت اینتل هم‌اکنون از سری پردازنده‌های Bay Trail-D خود محصولاتی شامل Pentium J2850، Celeron J1850 و Celeron J1750 را برای صنعت نمایشگرهای هوشمند ارایه می‌کند و قصد دارد پردازنده‌های Pentium J2950، Celeron J1900 و Celeron J1800 در فصل نخست سال 2014 میلادی روی نمایشگرهای هوشمند در اختیار تولیدکنندگان نمایشگرها بگذارد.برای بازار نمایشگرهای 249 تا 299 دلار، اینتل یک محصول 18 اینچی مجهز به پردازنده Celeron J1800 با رم یک گیگابایتی DDR3 را ارایه کرده است. برای بازار 299 تا 349 دلاری شرکت اینتل مدل‌های 18 تا 21 اینچی خود را مجهز به پردازنده Pentium J1900 عرضه کرده است.اینتل در بخش محصولات 349 دلار به بالا مدل‌های نمایشگر 21 اینچ و بزرگتر را با پردازنده Pentium J2900 عرضه کرده است.شرکت اینتل همچنین پردازنده‌های ضعیف‌تر خود از جمله Core i5-4350U خود را در اختیار شرکایش گذاشته است و پیش‌بینی می‌کند که در فصل دوم 2014 پردازنده Core i5-430U را نیز برای نمایشگرها عرضه کند.


معرفی لپتاپ ATIV Book 9 Style سامسونگ با بدنه طرح چرم

    نظر

سامسونگ نسخه به‌روزرسانی شده از لپ‌تاپ ATIV Book 9 Style با صفحه نمایش 15?6 اینچی را عرضه کرد. این لپ‌تاپ صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ‌دی دارد و قاب پشتی آن از چرم مصنوعی ساخته شده است. سامسونگ اولین بار از جنس چرم در نوت 3 استفاده کرده و حالا نسل دوم کروم بوک نیز با این رویکرد طراحی شده و نشان می‌دهد که ظاهرا سامسونگ علاقه‌ای بسیار زیادی به این نوع طراحی پیدا کرده است!ضخامت این لپ‌تاپ 17?5 میلی‌متر و وزن آن در حدود 1?95 کیلوگرم است که نسبت به اندازه آن کمی سبک به نظر می‌رسد.



درون این لپ تاپ پردازنده 2.6 گیگاهرتزی Core i5 هسول اینتل، پردازنده گرافیکی HD Graphics 4400 اینتل، 4 گیگابایت رم 1600 مگاهرتزی DDR3 و 128 گیگابایت هارد دیسک از نوع SSD قرار گرفته است. همچنین این لپ‌تاپ از بلوتوث نسخه 4 و درگاه LAN یک گیگابیتی بهره می‌برد.از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ، دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه HDMI و خروجی VGA دارد .



ضمنا یک درگاه کارت حافظه 3 در 1 هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. همچنین اسپیکرهای دوگانه 4 واتی نیز در این لپ تاپ باریک گنجانده است و سامسونگ عنوان کرده است که عمر باطری حدود 12 ساعت است.این لپ‌تاپ در دو رنگ سیاه و سفید و تحت سیستم‌عامل ویندوز 8?1 ارائه خواهد شد. هنوز قیمت نهایی این محصول و تاریخ عرضه آن از سوی سامسونگ مشخص نشده است.