سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار فناوری

اندروید نا امنترین سیستمعامل موبایل

    نظر

بررسی‌ها نشان داده که آندروید آسیب‌پذیرترین سیستم‌عامل موبایلی با جذب بیش از 79 درصد بدافزارها به سوی خود است.در حالی که میزان آسیب‌پذیری اندروید 79 درصد اعلام شده، سیستم‌عامل iOS اپل با 0.7 درصد و بلک ‌بری با 0.3 درصد، پلات‌فورم‌های امن موبایلی محسوب می‌شوند.این در حالی است که تاکنون گزارشی از وجود بدافزار روی سیستم‌عامل ویندوز فون منتشر نشده است.گزارش‌ها حاکی است، سیمبیان با 19 درصد جایگاه دوم ناامن‌ترین سیستم‌عامل‌ موبایل را دارد.

 

 

این در حالی است که هنوز هم میلیون‌ها کاربر از گوشی‌های مبتنی بر این پلات‌فورم استفاده می‌کنند.با این حال افزایش میزان آسیب‌پذیری گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید موجب نگرانی آژانس‌های امنیتی هم شده است. البته یکی از مهمترین دلایل این امر سهم بسیار بیشتر اندروید از سیستم عامل های موبایل است که هدفی جذاب برای هکرها بحساب میاید.بر این اساس، کارشناسان هدف از اغلب بدافزارها را سرقت اطلاعات کاربران گزارش کرده‌اند، بنابراین به کاربران توصیه می‌کنند که سیستم‌عامل گوشی خود را مدام به روز نگه دارند.


مدیاتک کار بر روی پردازنده هشتهستهای را تأیید کرد

    نظر
MediaTek octa-core processor


اوایل ماه میلادی جاری، شایعاتی درباره فعالیت کمپانی مدیاتک برای ساخت پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای یا octa-core منتشر شده بود. روز گذشته این شرکت سازنده چیپ، به همه شایعات مطرح شده پایان داده و رسما، اجرای این حرکت جاه‌طلبانه را در مدیا‌تک تأیید کرد.

mediatekoctacore

بر اساس شنیده‌ها، این پردازنده احتمالاً 2 گیگاهرتزی، قرار است ماه نوامبر (10 آذر ماه به بعد) عرضه شود. با توجه به روند پیشرفت پروژه، شاید این تاریخ قطعی نباشد، اما عدد هشت برای خیلی‌ها، عدد شانس محسوب می‌شود!

مقالات پیشنهادی برای کسب اطلاعات بیشتر: «معماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟»، «نگاهی به نگرش آرم در امر طراحی و تولید تراشه و علت موفقیت آن» و «?بررسی عمیق هسته‌های ریز و درشت Exynos 5 Octa سامسونگ بر بستر معماری big.LITTLE آرم?»
نظر شما درباره این پردازنده جدید چیست؟ جایگاه آن را در میان رقبا چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید


انتشار تصاویری جدید از قابهای قسمت پشتی LG G2 به رنگهای گونا

    نظر

تا معرفی رسمی تلفن G2 شرکت ال‌جی مدت زیادی باقی نمانده، اما اگر چیزی غیر قابل کنترل‌تر و سرکش‌تر از بازار شایعات موبایل پیدا کردید، ما را هم در جریان بگذارید. این بار با تصاویری رو به رو هستیم که علاوه بر نمایش نمای جلویی دستگاه که چندان هم برایمان نا آشنا نیست، قسمت پشتی G2  را هم به ما نشان می‌دهند که همان طور که ملاحظه می‌کنید، در رنگ‌های مختلف ارائه خواهد شد.

انتشار تصاویری جدید از قاب‌های قسمت پشتی LG G2 به رنگ‌های گوناگون

آبی، قرمز، صورتی و خاکستری. رنگ‌های مشاهده شده برای قاب پشتی پرچم‌دار بعدی ال‌جی  هستند که در دو هفته اخیر، بخش قابل توجهی از اخبار دنیای موبایل و تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. در تصویر زیر، مدل آبی رنگ جی 2 را می‌بینید که به همان مولفه های همیشگی ال‌جی در طراحی، مزین شده ولی رنگ آبی، به آن جلوه‌ای ویژه داده است.

G2 2 

تا به حال در باره‌ی جی 2 چیزهای زیادی شنیده‌ایم، اما اگر بخواهیم مهم‌هایشان را استخراج کنیم، صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p، باتری 2610 میلی آمپری و پردازنده‌ی Snapdragon 800 گزینه‌های مناسبی هستند. ال‌جی تا کنون مراحل تایید گواهی‌نامه‌های کیفی از FCC را گذرانده و روز 7 آگوست، G2 به صورت رسمی در مقابل رسانه‌های حاضر کنفرانس نیویورک، حاضر خواهد شد.


آیفون ارزان قیمت نسخه تغییر یافته iPhone 5 است که در 27 شهریور م

    نظر
آیفون ارزان قیمت نسخه تغییر یافته iPhone 5 است که در 27 شهریور معرفی می‌شود

بنا به یک گزارش که دیروز منتشره شد، نسخه به اصطلاح ارزان قیمت این گوشی طی یک مراسم ویژه، 27 شهریورماه امسال معرفی خواهند شد. اما نکته جالب در این مورد، نسخه ارزان‌ قیمت آیفون می‌باشد که به iPhone Lite معروف است.


به نظر می‌رسد که iPhone Lite، از سخت افزاری کاملا مشابه با آیفون 5 بهره می‌برد، اما به لطف استفاده از پلاستیک به جای آلومینیوم در بدنه این گوشی، قیمت آن تا حد زیادی کاهش یافته و قرار است با قیمت 99 دلار به صورت قراردادی با اپراتورهای مخابراتی، عرضه شود.

همچنین نسل بعدی آیفون که قرار است پرچمدار بعدی اپل باشد، از سخت افزاری قوی‌تر و بهینه‌تر نسبت به آیفون 5، عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد آیفون 5S و یا آیفون 6 نام خواهد داشت. تمامی شواهد حاکی از آنند که آیفون 5S، قابلیت تشخیص اثر انگشت را دارد و از فناوری NFC بهره می‌برد.

اما تمرکز اصلی اپل بر روی طراحی و ساخت آیفون‌های رنگارنگ و ارزان قیمت است. اپل سعی نموده تا قابلیت‌های سخت‌افزاری آیفون 5 را در این گوشی جدید بگنجاند تا بتواند در بازار پر تلاطم گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد.

این گزارش‌ها توسط فردی به نام «پیتر میسک» به بیرون درز کرده‌اند. این فرد کسی است که قبلا هم اذعان کرده بود که قیمت آیفون ارزان قیمت چیزی بین 300 تا 400 دلار خواهد بود.

در این گزارش‌ها همچنین آورده شده است که گوشی‌های جدید اپل، پنجم مهرماه امسال به طور رسمی عرضه خواهند شد.

نظر شما در مورد ادعاهای آقای میسک چیست؟


فایرفاکس 23 با لوگوی جدید، دکمه اشتراک گذاری نو، امکان تحت نظر گ

    نظر
فایرفاکس 23 با لوگوی جدید، دکمه اشتراک گذاری نو، امکان تحت نظر گرفتن شبکه و قابلیت‌های بیشتر منتشر شد

 

موزیلا امروز نسخه 23 مرورگر فایرفاکس را برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر نمود. علاوه بر بهبود در عملکرد فایرفاکس، در نسخه 23 از این مرورگر، امکانات تازه‌ای همچون دکمه اشتراک گذاری، مسدود کردن محتوا و تحت نظر گرفتن شبکه اضافه شده است.

 

نکته جالب دیگر در مورد فایرفاکس تغییر لوگوی آن است. در تصویر بالا می‌توانید روند تغییر در لوگوی این مرورگر را مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه جدید فایرفاکس برای کامپیوترهای رومیزی به وب سایت Firefox.com و برای دانلود نسخه اندرویدی به Google Play مراجعه نمایید.

از طریق دکمه Share در فایرفاکس 23 به پنل جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید که از طریق آن به سادگی قادر به اشتراک گذاشتن صفحه‌ای که در حال مرور آن هستید، خواهید شد.

قابلیت جالب دیگری که برای طراحان و برنامه نویسان وب کاربرد دارد، امکان تحت نظر گرفتن یا مانیتور کردن شبکه است. این قابلیت عناصر مختلف صفحه‌های وب را جدا نموده و مدت زمان بارگذاری و میزان استفاده از شبکه آنها را تحت نظر می‌گیرد.

در نسخه اندرویدی فایرفاکس 23 قابلیت جدیدی به نام Awesome Screen اضافه شده که در واقع یک صفحه جدید شخصی سازی شده است. یکی از قابلیت‌ها این صفحه شخصی سازی شده آن است که در زمان وارد کردن آدرس سایت مورد نظر، بصورت خودکار و پیش از تکمیل نمودن آدرس، کامل شده تا نیازی به تایپ تمام آدرس نباشد. در Awesome Screen امکان سویچ کردن بین تب‌های باز از طریق جستجو وجود دارد. در نسخه جدید اندرویدی فایرفاکس پشتیبانی از RSS و امکان مشاهده فید سایت‌ها هم اضافه شده است.

 


انجام آزمایشهای مربوط به سلامت چشم توسط اپلیکیشن Peek

    نظر

 

peek app


در میان صدها هزار اپلیکیشن موجود در اپ استور و گوگل پلی، برنامه‌های پزشکی از جمله مواردی هستند که به ما ثابت می‌کنند ابزارهای موبایل تنها برای سرگرمی و امور رایج نیستند. از اهداف آموزشی گرفته تا مسئله مرگ و زندگی، می‌توان بر روی اپلیکیشن‌های گوناگون حوزه بهداشت و پزشکی حساب کرد. Peek، محصولی متفاوت است که به ما کمک می‌کند بدون نیاز به مراجعه به پزشک، آزمایشات رایج برای تعیین میزان سلامت چشم را انجام دهیم.

این اپلیکیشن توسط مرکز بین المللی سلامت چشم طراحی و تولید شده است. در ضمن برای استفاده از آن به هیچ لنز مخصوص یا وسیله‌ی جانبی دیگری نیاز ندارید.

البته تلاش‌ها برای ارائه وسیله‌ای برای انجام آزمایشات رایج و ضروری در طول چند سال گذشته تا آنجه پیش رفته بود که می‌توانستیم با پرداخت تنها 2 دلار و تهیه بسته‌ی مخصوص تولید شده توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) این کار را در مناطق فقیر و محروم انجام دهیم.

آزمایش دقت چشم در فواصل نزدیک و دور، دقت در تشخیص رنگ‌ها، آزمایش کوررنگی و تشخیص سطحی مشکلات و امراض رایج چشمی از جمله ده‌ها امکان این برنامه‌ی کاربردی است.


استفاده از عینک هوشمند به عنوان عصای دست مجریان قانون و ماموران

    نظر
google glass



یک کمپانی از ایالت کنتیکت ایالات متحده، طرحی را پیشنهاد کرده که به نظر می‌رسد بتواند به انجام امور قانونی و امداد و نجات کمک شایانی کند: استفاده از عینک گوگل برای ماموران پلیس، آتش‌نشانان و واحدهای امدادی در زمان وقوع مخاطرات و حوادث.

Mutualink، شرکتی است که در کنفرانس سالیانه APCO 2013 -یک رویداد مربوط به امنیت و حفاظت عمومی- طرح خود را در بدین صورت شرح داد: استفاده از عینک هوشمند گوگل برای ماموران امدادی، به منظور ایجاد ارتباط و دریافت و انتشار اطلاعات حیاتی که در زمان بحران می‌تواند منجر به نجات جان صدها نفر شود. دریافت نقشه زنده‌ی ساختمان، دسترسی به اطلاعات محلی، راه‌های خروج و یا کنترل و استفاده دوربین‌های امنیتی، همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند کار ناجیان را آسان‌تر کرده و کارایی‌شان را افزایش دهد.

استفاده از نسل چهارم ارتباطات مخابراتی، 4G LTE، یک راه ارتباطی سریع و مطمئن است تا افراد پلیس و ماموران آتش‌نشانی، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات ضروری و حیاتی بپردازند، آن هم در شرایطی که امکان ایجاد تماس با تلفن میسر نباشد.

استریم زنده‌ی ویدیو از مراحل عملیات و اتفاقاتی که ممکن است خواسته یا ناخواسته روی دهد، می‌تواند منجر به هماهنگی بیشتر شود و فضای گسترده‌تری  را برای مراکز فرماندهی فراهم کند.

در ایالات متحده و به ویژه در مناطق شهری و شلوغ، حوادث می‌توانند بسیار مهیب بوده و تلفات زیادی بر جای گذارند، اما استفاده از دوربین‌های امنیتی و ترافیکی که همگی متصل به یک شبکه واحد هستند، دامنه‌ی دید وسیعی از عمق فاجعه، مناطق آسیب دیده و افراد مجروح به دست می‌دهند، به علاوه مشاهده یک نقشه‌ی سه بعدی از محل به همراه تمامی اطلاعات مورد نیاز، چیزی است که ماموران نجات مدت‌ها در آرزویش بوده‌اند.

البته در ایالات متحده، استفاده از دوربین در عملیات‌های کشف و دستگیری، چند وقتی است که در میان واحدهای پلیس فدرال و حتی ماموران محلی به امری مرسوم تبدیل شده و گزارش‌های تصویری و ویدویی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

البته در مورد محصولاتی چون گوگل گلس، همچنان بحث‌های حقوقی مختلفی مطرح است. تجاوز به حریم خصوصی افراد یکی از مواردی است که نظرات متفاوتی را به دنبال داشته. یکی از مسئولان قضایی می‌گوید:

     استفاده از فناوری‌های پوشیدنی مانند کلاهخودهای مجهز به دوربین یا وسایلی چون گلس برای اهداف قانونی، مثلا تجهیز کردن افراد پلیس مانعی ندارد ولی هنوز به مراحل تایید نهایی و اطمینان کامل نرسیده‌ایم.

جی استنلی، یکی تحلیل‌گر و صاحب نظر در مراجع قانونی می‌گوید:

    استفاده از دوربین‌های پوشیدنی نباید مشکلی ایجاد کنند و ماموران عملیاتی و نیروهای میدانی می‌توانند تحت نظارت واحدهای فرماندهی از آن‌ها استفاده کنند. البته به شرطی که دوربین را به میل خود خاموش و روشن نکنند.

احتمالا آینده‌ی دنیای مدرن را همین فناوری‌های پوشیدنی شکل خواهند داد. اما این‌که کی و چگونه به عصر آبی "ترون" پای بگذاریم، قابل پیش‌بینی نیست.


تایید نام iPhone 5C برای آیفون ارزان قیمت و اضافه شدن رنگ طلایی

    نظر

 

تایید نام iPhone 5C برای آیفون ارزان قیمت و اضافه شدن رنگ طلایی به گزینه‌های انتخابی برای خرید آیفون 5S


وبلاگ ژاپنی Mac Otakara مدعی شده که نام iPhone 5C برای گوشی ارزان‌ قیمت اپل نهایی شده است. همچنین گفته می‌شود که اپل، علاوه بر رنگ‌های سفید و مشکی، رنگ سومی را نیز به گزینه‌های انتخابی کاربران برای خرید آیفون 5S اضافه کرده است.

iphone 5c hr0-800x535


به گفته این وبلاگ ژاپنی، استفاده از پسوند C در نام‌گذاری آیفون ارزان قیمت، به احتمال زیاد به دلیل عرضه این گوشی در رنگ‌های مختلف و گوناگون می‌باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که آیفون 5S نیز علاوه بر رنگ‌های سفید و مشکی، به رنگ طلایی نیز عرضه خواهد شد. بر طبق این گزارش، دوربین اصلی این گوشی همچنان همان 8 مگاپیکسل خواهد بود، اما تفاوت اصلی دوربین iPhone 5S با نسل پیشین آن، در میزان ضریب دیافراگم است که در آیفون 5S برابر با f/2.0 است که نسبت به نسل قبل آن کمی بزرگتر شده و قادر به جذب میزان نور بیشتری است.

آیفون 5S مجهز به پردازنده ارتقاء یافته A7 است. همچنین بنا به گزارش‌های متعدد، دکمه Home که به شکل یک چهار ضلعی بود، از بین رفته و به جای آن به یک دکمه ویژه که یکپارچه با سنسور تشخیص اثر انگشت است، مجهز خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، این دکمه جدید احتمالا به صورت محدب بوده و یک روکش از جنس سافایر برای افزایش استقامت قطعه، بر روی آن کشیده شده است.


برای اولین بار، بخش موبایل لنوو در زمینه فروش از بخش کامپیوترهای

    نظر
برای اولین بار، بخش موبایل لنوو در زمینه فروش از بخش کامپیوترهای شخصی این شرکت پیشی گرفت

کمپانی چینی لنوو امروز گزارش مالی خود را منتشر ساخت. نکته جالب در مورد این گزارش مالی افزایش بی سابقه فروش موبایل و تبلت توسط این کمپانی است. طی سالیان دراز، بخش کامپیوترهای شخصی لنوو همواره پیشتاز در امر کسب منافع مالی بوده است، اما انگار قرار نیست اوضاع تا ابد این گونه باشد.


با ورود گجت‌های هوشمند، بازار کامپیوترهای شخصی نیز با کاهش مشتری روبرو شد. به همین جهت این کمپانی علاوه بر حفظ روند پیشین مبنی بر تولید کامپیوترهای شخصی، وارد بازار گجت‌های هوشمند نیز شده است. در گزارش مالی این شرکت به صراحت عنوان شده که بخش تولید موبایل و تبلت توانسته میزان قابل توجهی از سرمایه را برای این شرکت چینی به ارمغان بیاورد.

اما افزایش میزان فروش موبایل و تبلت به این معنی نیست که این شرکت، به طور کامل تولید و فروش کامپیوترهای شخصی را متوقف کرده است، زیرا میزان فروش کامپیوترهای شخصی نشان می‌دهد که در سه ماهه اخیر، لنوو توانسته بیش از 12.6 میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی را در بازارهای جهانی به فروش برساند. این میزان از فروش، حدود 42 درصد از کل سود دریافتی این کمپانی را شامل می‌شود.

بر طبق یک گزارش که به تازگی منتشر شده است، لنوو یکی از چهار تولیدکننده برتر جهان در زمینه تولید گوشی هوشمند محسوب می‌شود و با در اختیار داشتن 4.7 درصد از سهم بازار، پس از ال‌جی در مقام چهارم قرار دارد.


تبلتهای اندرویدی، با شتاب در حال حرکت به سوی آیپد ویژه

    نظر

از زمان معرفی آیپد تا همین سال گذشته، انتخاب تبلت از میان مدل‌های مختلف کار آسانی بود: آیپد. اما حالا می‌بینیم که هر روز، این اختلاف در حال کم‌رنگ شدن است و اندروید در دنیای تبلت‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت فعلی تبلت‌های اندرویدی در بازار و مقایسه‌ای هم با آیپدها خواهیم داشت.


تبلت‌های اندرویدی، با شتاب در حال حرکت به سوی آیپد

عرضه‌ی نسخه‌ی سوم اندروید، اولین گام برای بهبود وضعیت تبلت‌های اندرویدی بود که در آن زمان وضعیت اسفناکی داشتند. تعداد برنامه‌های هماهنگ شده با نمایشگر بزرگ تبلت بسیار کم بود و در اصل هیچ برنامه‌ی واقعا کاربردی وجود نداشت. به مرور زمان و ارائه نسخه‌های بعدی، به موازات رشد سخت افزاری تبلت‌های اندرویدی، تعداد برنامه‌های اختصاصی تبلت رو به فزونی گذاشت و استقبال مردم نیز کم‌کم پدیدار شد.

در حال حاضر، آیپد 375000 اپلیکیشن اختصاصی دارد که یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود. اندروید هنوز حتی به این مقدار نزدیک هم نشده. اما اگر نگاهی به اپلیکیشن‌های برتر آیپد بی‌اندازیم، پر بیراه نیست اگر بگوییم نیمی از آن‌ها برای اندروید هم وجود دارند.

هنوز  نیمی از  پرفروش ترین برنامه‌های آیپد برای اندروید در دسترس نیستند یا اگر هم باشند، به خوبی هماهنگ نشده‌‌اند، اما اغلب عناوین مهمی که کاربران با آن‌ها به طور روزانه سر و کار دارند، در فروشگاه گوگل هم یافت می‌شوند. البته از اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل مانند سری برنامه‌های iLife و iWork هم نمی‌شود گذشت که همگی از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردارند. در زیر لیستی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آیپد به همراه وضعیت آن‌ها در بازار اندروید را مشاهده می‌کنید:

canalys-top-paid-ipad-apps-small

در هر صورت، اندروید با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و همین حالا بدای تبلت‌های مبتنی بر آن، هزاران اپلیکیشن وجود دارد.

در بحث سخت افزاری، شاید نتوان به نتایج روی کاغذ چندان اطمینان کرد. محصولات اپل، معمولا از نمونه‌های اندرویدی هسته‌های کمتری دارند، اما از نظر کارایی نتایج بهتری کسب می‌کنند. دومین نسل از نکسوس 7 گوگل نسبت به آیپد مینی، از نمایشگر با کیفیت‌تر و پردازنده‌ی سریع‌تری برخوردار است و آخرین نسخه‌ی اندروید -4.3- را اجرا می‌کند. در نبرد بزرگ‌ترها نیز نکسوس 10 از آیپد 9.7 اینچی نسل چهارم سبک‌تر و باریک‌تر است و وزن کمتری دارد. البته از بدنه‌ی آلومینیومی و خوش ساخت آیپد هم نمی‌توان گذشت.

به عنوان نتیجه گیری، می‌شود گفت که در دنیای تبلت، شاید بتوان دو طرف میدان را تقریبا برابر، با کمی سنگینی ترازو به طرف آیپد دانست. اما ترجیح می‌دهیم که در حال حاضر نتیجه گیری نکنیم، چرا که تا چند ماه آینده شاهد معرفی آیپد مینی جدید و پنجمین نسل از آیپد 9.7 اینچی خواهیم بود که بالاخره مشخص می‌کند اپل را برگزینیم، یا به سمت اندروید برویم.